PIASKOWANIE / ŚRUTOWANIE

242285f348efa32d9164904325a89a4e.jpg

Piaskowanie – to powierzchniowy proces technologiczny polegający na oczyszczaniu z rdzy, nalotów i starych powłok malarskich powierzchni strumieniem sprężonego powietrza z dodatkiem twardych mikrocząsteczek. Proces piaskowania pozwala uzyskać specyficzną fakturę różnych materiałów, postarzania powłok oraz kształtowania powierzchni. Wynikiem tego procesu jest odtłuszczona, matowa i chropowata powierzchnia doskonale przyjmująca wszelkiego rodzaju farby (lakiery mokre oraz proszkowe) i powłoki konserwujące, co znacznie wpływa na zwiększenie odporności na warunki atmosferyczne. Tak przygotowana do lakierowania powierzchnia poprzez wielokrotne zwiększenie szorstkości zapewnia doskonałe przywieranie powłok lakierniczych zwiększając tym samym odporność na korozję.  

Jest to najskuteczniejsza metoda czyszczenia powierzchniowego.  
Do piaskowania w zależności od efektu jaki chcemy uzyskać oraz obrabianego materiału stosujemy różne rodzaje ścierniw:

  • ścierniwo staliwne,
  • ścierniwo żeliwne,
  • ścierniwo staliwno-żeliwne,
  • elektrokorund,

Zastosowanie:

  • usuwanie korozji, osadów,
  • usuwanie powłok lakierniczych i nalotów,
  • wyrównywanie powierzchni,
  • starzenie i nadawanie ozdobnej struktury drewnu,
  • matowienie i zdobnictwo szkła i tworzyw sztucznych,
  • zastępuje szczotkowanie, szlifowanie, mycie,

Proces zalecany szczególnie do obróbki:

  • stali,
  • żeliwa,
  • drewna,
  • szkła,
  • tworzyw sztucznych,

Zalety:

  • czyszczeniem trudno dostępnych miejsc i zakrzywień,
  • zwiększenie chropowatości powierzchni,
  • powoduje powierzchniowe utwardzanie,
  • proces jest obojętny chemicznie, dzięki czemu nie pozostawia na powierzchni materiału  niepożądanych wtrąceń,

Ceny piaskowania felg umieszczone są w zakładce renowacja felg , pozostałe indywidualne usługi realizujemy po wcześniejszej wycenie.

Łańcuch przed i po piaskowaniu

Łańcuch przed i po piaskowaniu

SZKIEŁKOWANIE

blok silnika

 Blok silnika

głowica

 Głowica

pokrywa

Pokrywa silnika 

pokrywa silnika

 Pokrywa silnika

koło

Koło 

klamki

Klamka 

Szkiełkowanie to obróbka powierzchniowa, strumieniowo - ścierna, w której czynnikiem ściernym są szklane mikrokulki o odpowiednio dobranej do oczekiwanego efektu - średnicy, frakcji. Proces ten charakteryzuje się ogromną elastycznoscią, która  nie wywołuje ścierania erozyjnego, dlatego może być stosowana do obróbki elementów delikatnych i kruchych oraz wyrobów 
o precyzyjnych kształtach, a uzyskany efekt wizualny powierzchni jest wyjątkowy w swoim charakterze, nie dający uzyskać się żadną inną obróbką ścieralną.
Celem procesu szkiełkowania jest przywrócenie oraz nadanie estetycznego wyglądu i wykończenia powierzchni do żądanego połysku, matu lub satyny. 
Oprócz renowacji, szkiełkowanie stosuje się także w procesie produkcji detali nowych – w celu usunięcia z ich powierzchni śladów uszkodzeń 
i zanieczyszczeń technologicznych np. przebarwień, zgorzelin, tlenków metali, plam itp. 
Proces zalecany szczególnie do obróbki:

  • aluminium,
  • brązu,
  • stali nierdzewnej,
  • stopów metali nieżelaznych,

Wszystkiego co z wyżej wymienionych materiałów zostało wykonane np.

elementów silników (cylindry, kartery, piasty, głowice, dekle itp.)
elementów ozdobnych (o charakterze antycznym: klamki, żyrandole, świeczniki, żelazka, maszyny do szycia, militaria, ramy obrazowe, elementy dekoracyjne etc.)

Inne zastosowanie obróbki szkiełkowania:

  • usuwanie zanieczyszczeń np. olejowych, starych powłok z powierzchni metali,
  • usuwanie przebarwień po spawaniu stali szlachetnej,
  • nadawanie satynowego lub błyszczącego, jednolitego wyglądu elementom
  • z aluminium, żeliwa, stali,
  • przygotowanie powierzchni elementów do lakierowania w celu zapewnienia właściwej przyczepności powłok malarskich,



Zalety:

  • zastępuje szczotkowanie, szlifowanie, mycie,
  • nadaje się do czyszczenia wrażliwych powierzchni jak też do wielokrotnego procesu oczyszczania,
  • powoduje minimalne ścieranie elementu obrabianego,
  • powoduje powierzchniowe utwardzanie,
  • proces jest obojętny chemicznie, dzięki czemu nie pozostawia na powierzchni materiału niepożądanych wtrąceń,


Uwaga:

  • szkiełkowanie nie wyrówna oraz nie usunie głębokich rys i wżerów, nadlewów odlewniczych oraz innych nierówności,
  • z powierzonych detali do skiełkowania należy usunąć wszelkie nierówności, które są niepożądane jak też wymyć element,
  • odradzamy szkiełkowania całych, nierozmontowanych urządzeń typu silnik itp. ze względu na możliwość wniknięcia mikrokulek do wewnątrz,

Przykładowy cennik szkiełkowania najbardziej popularnych części:

 Części szkiełkowane
Cena netto
 - Motorowery - głowica

 40 zł

 - Motorowery - obudowa silnika (kartery+pokrywy)  120 zł
 - Motocykle dwusuwowe - głowica  80 zł
 - Motocykle dwusuwowe - obudowa silnika (kartery+pokrywy)  210 zł
 - Motocykle czterosuwowe - głowica  120 zł
 - Motocykle czterosuwowe - obudowa silnika (kartery+pokrywy)  220 zł
 - Gaźnik  od 60 zł
 - Pokrywa silnika  od 40 zł

W przypadku innych elementów ceny kalkulowane są indywidualnie.

Wszystkie procesy obróbki strumieniowo-ściernej - piaskowanie/śrutowanie 
i szkiełkowanie  wykonujemy w ciśnieniowej, komorowej oczyszczarce strumieniowej CAB-135PT z obrotowym stołem.
Wymiary komory:

  • 950 mm x 950 mm x 600 mm,

Maksymalny ciężar elementu: 400 kg